Obec Dolné Strháre rešpektuje ochranu vašich údajov

Táto internetová stránka používa technológiu cookies. Bližšie informácie o súboroch cookies nájdete v sekcii webstránky Cookies.

Aktuality | Slovenská pošta upraví otváracie hodiny

Slovenská pošta upraví otváracie hodiny pobočiek

Bratislava, 23. marec 2020

S cieľom chrániť zdravie zamestnancov v prevádzke ako aj obyvateľov miest a obcí, Slovenská pošta od utorka 24. marca 2020 do 5. apríla 2020 upraví otváracie hodiny pobočiek na celom území Slovenska.

Počas pracovných dní mať budú pobočky Slovenskej pošty individuálne stanovené otváracie hodiny aj s ohľadom na momentálny stav zamestnancov ovplyvnený všeobecnou situáciou tak, aby bolo koncentráciou obyvateľov v čo najväčšej miere zabránené šíreniu COVID-19. V mestách nad 10 000 obyvateľov budú pošty otvorené do 16:00 hod, minimálne jedna pošta bude otvorená jeden deň v týždni do 17:00 hod. V sobotu a v nedeľu budú všetky pošty zatvorené.

Aktuálne otváracie hodiny pobočiek a prípadné zmeny odporúčame zákazníkom sledovať na internetovej stránke Slovenskej pošty, v Mobilnej aplikácii Slovenskej pošty, na Facebooku či na informačných plagátoch priamo pri vchode do pobočiek. Slovenská pošta spolupracuje pri informovaní obyvateľov spolupracuje aj s mestskými a miestnymi úradmi. V súčasnosti je z individuálnych prevádzkových dôvodov zatvorených 40 pôšt.

Slovenská pošta a jej zamestnanci sú súčasťou kritickej infraštruktúry štátu a riadi sa pokynmi kompetentných autorít, Ústredného krízového štábu SR, Úradu verejného zdravotníctva SR,  Ministerstva zdravotníctva SR, Ministerstva dopravy a výstavby SR a Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb SR. Patrí k výnimkám, ktoré musia poskytovať potrebné služby v čase mimoriadnej situácie.

Úprava doručovania niektorých doporučených zásielok 

Minimalizovanie priameho denného kontaktu medzi obyvateľstvom je jeden zo zásadných dôvodov zmeny. Druhým je možnosť pravidelnej kontroly bezpečnosti zamestnancov a zákazníkov na pobočkách. Organizovaným preberaním zásielok v priestoroch pobočky, rešpektovaním ochranných preventívnych opatrení a usmernení, môže Slovenská pošta v tejto chvíli účinnejšie zabezpečiť ochranu zamestnancov ako aj zákazníkov skôr na poštách ako priamo v teréne.

Štandardné doporučené zásielky Slovenská pošta doručuje vhadzovaním do domovej listovej schránky, bez osobného kontaktu so zákazníkom. Za deň doručenia sa považuje deň vhodenia takejto zásielky do schránky alebo uloženia zásielky v poštovom priečinku. V prípade, že sa zásielka nedá kvôli veľkosti vhodiť do poštovej schránky, bude uložená na pobočke pošty. Doručovateľ nechá oznámenie o uložení zásielky na pošte.

Doručovanie obyčajných listových zásielok pokračuje ako doposiaľ. Zásielku doručovateľ vhodí do poštovej schránky. V prípade, že sa zásielka nedá kvôli veľkosti vhodiť do schránky, bude uložená na pobočke pošty. Doručovateľ nechá oznámenie o uložení zásielky zákazníkovi v schránke.

Výnimku má doručovanie úradných zásielok, poistených listov, doporučených listov „Do vlastných rúk“, „Doručenkou/eDoručenkou“, „Dobierkou“, ale aj zásielok zaťažených inými poplatkami (napr. zásielky colného konania). ). Tieto zásielky sú uložené na pobočkách pôšt a zákazník dostane do schránky oznámenie o uložení zásielky (tzv. žltý lístok). Pri službe elektronické oznamovanie zásielok zas elektronickú notifikáciu zaslanú na e-mail alebo SMS.  

Vydávanie vyššie uvedených druhov zásielok je zabezpečené pri priehradke na poštách, pričom úložná lehota týmto takzvaným oznámeným zásielkam je automaticky predĺžená o ďalších 14 kalendárnych dní, bez vyberania poplatku za službu.

V súlade s usmernením regulačného úradu Odberná lehota ostáva nezmenná, teda sa nepredlžuje, pre zásielky so skrátenou odbernou lehotou (s označením „Uložiť....dní) a zásielky so službou „Neukladať“.

Zastavenie poskytovania komerčných služieb

S cieľom ochrániť zdravie zamestnancov v prevádzke ako aj obyvateľov miest a obcí, Slovenská pošta pristúpila k pozastaveniu komerčných služieb, ktoré sprostredkováva na svojich pobočkách. Od stredy 18. marca 2020 až do odvolania bude zastavený predaj produktov a poskytovanie vybraných služieb Poštovej banky, Poštovej poisťovne, Tiposu, telekomunikačného operátora 4ka, spoločnosti Ticketportal, pozastaví aj predaj produktov ponúkaných v PostShopoch. 

Slovenská pošta vyzvala svojich zákazníkov o presun resp. pozastavenie objednávok distribúcie letákov. Od utorka 17. marca 2020 je podaj a distribúcia letákov plošne zastavená. Pracovníci Slovenskej pošty až do odvolania neprijímajú objednávky distribúcie letákov a zároveň ich ani nedoručujú.

Slovenská pošta aj naďalej neprijíma zásielky, ktoré chcú zákazníci doručiť do rizikových oblastí Talianska. Obmedzenia v medzinárodnej leteckej doprave pretrvávajú, nakoľko letecké spoločnosti predĺžili embargo týkajúce sa Číny, Macaa a Hongkongu predbežne do 28. marca 2020. K Číne a Taliansku pribudlo v týchto dňoch aj Mongolsko, Kuvajt, Džibutsko, Líbya, Peru, Srí Lanka, Ekvádor, Tunisko, Maledivy, Libanon, Kajmanské ostrovy, Honduras, Moldavsko, Francúzska Polynézia, do ktorých nie je možné zásielky doručiť. Preto Slovenská pošta neprijíma od zákazníkov zásielky s doručením do týchto krajín.

Preventívne ochranné opatrenia Slovenskej pošty

Aj naďalej platia už zavedené ochranné opatrenia s cieľom ochrániť zdravie a bezpečnosť zamestnancov ako aj zákazníkov na pobočkách a v teréne:

  • Doručovanie balíkov na adresu sa uskutočňuje bezkontaktným spôsobom, teda pred domovom adresáta na otvorenom priestranstve, pričom adresát musí mať ochranu úst a tvár. Odporúčame vlastné pero pre potvrdenie prevzatia balíka od kuriéra. Zákazník zároveň nesmie byť v karanténe. Zákazníkom odporúčame využiť pre doručenie balíkov bezkontaktnú službu doručenia do BalíkoBOXu, ktorý je dostupný kedykoľvek, 24 hodín 7 dní v týždni.
  • Po dohode so spoločnosťou SPP – distribúcia, a.s., bude odpočet stavu meradla plynu realizovaný bez kontaktu s odberateľom.
  • Zákazníkom odporúčame vyhnúť sa návšteve pobočiek a ak je to možné, vybaviť potrebné záležitosti formou online služieb Slovenskej pošty, cez mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty alebo počkať na upokojenie situácie. Ak musia pobočku navštíviť, žiadame ich dodržiavať primeraný odstup nielen od ďalších čakajúcich zákazníkov, ale aj od našich zamestnancov, kde žiadame vybaviť vec rýchlo bez zdržania.
  • Priestory pobočiek sú pravidelne častejšie čistené, dezinfikované a vetrané. Osobitne sú dezinfikované priestory pobočiek, v ktorých blízkosti bol výskyt koronavírusu potvrdený.
  • Všetky pracoviská Slovenskej pošty, kde sú otvorené priestory a zamestnanec je so zákazníkom v priamom kontakte, ako aj doručovatelia a kuriéri sú prioritne vybavované rúškami, dezinfekčnými prostriedkami a ochrannými rukavicami.
  • Pri manipulácii so zásielkami platia rovnaké pravidlá a postupy ochrany zdravia ako doteraz. Ide najmä o používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov, oblečenia, obuvi či rukavíc ako aj použitie ochranných rúšok na tvár a dezinfekčných prostriedkov.

Kde nájdu zákazníci aktuálne informácie o prevádzke pôšt a ochranných opatreniach

V prípade, že si situácia v konzultácii s kompetentnými autoritami vyžiada obmedzenie otváracích hodín pobočiek, zatvorenie pobočiek, či iných prevádzkových priestorov Slovenskej pošty, alebo pozastavenie doručovania v určitých lokalitách, budeme verejnosť okamžite informovať. Informácie poskytneme zákazníkom prostredníctvom internetovej stránky na www.posta.sk, cez facebookový profil Slovenskej pošty, ako aj informačnými letákmi priamo na pobočkách. Tiež môžu klienti o konzultáciu, či informácie o situácii na konkrétnej pobočke požiadať telefonicky (infolinka 0850 122 413), alebo písomne naše Zákaznícke

Zoznam aktualít